Vyrobili jsme StarCraft fan film!
Na počátku bylo slovo. A to slovo bylo STARCRAFT. Vlastně to byla první frančíza, kterou jsem si zamiloval, do který mě v sedmý třídě na základce uvrtal Petr Švenda. O to víc jsem rád, že se na projektu taky podílel. Z asset makera EuroTruck simulatoru do StarCraftu to musel bejt asi solidní skok 😀 , ale i holografický mapy mu jdou skvěle!
Celý to StarCraftový universum mám moc rád, hra samotná na střední nechyběla na žádný LANpárty, knížky a komiksy mám načtený, zkrátka má StarCraft v mým srdíčku speciální místo. 🙂
S nápadem natočit cosplay video přišla Amathys Cosplay, která se jednoho rána probudila a zjistila, že potřebuje mít kostým Novy. Po tom, co zjistila, že existuje něco jako “cosplay”, naučila se v Blenderu a pořídilia si 3D tiskárnu, si mě regulérně vygooglila a napsala mi na můj brandovej mail. Což z ní činí první (a poslední) osobu, která se ke mě dostala přes moje webový stránky (hurá, nedělal jsem je zbytečně 😀 ). Trvalo asi rok, než jsme vůbec začali a ještě dýl, než jsme to dokončili. V průběhu čehož jsme s Amy začali hrát deskovky, jezdit skoro na všechny fandomový akce (a na chatu 😀 ), vyrábět cosplaye a hrát DnDčko. StarCraft spojuje <3 !
Přijde mi důležitý, aby jakýkoliv video, který dělám, mělo nějakej příběh. Aby šlo odněkud někam. A tak jsem si po location scoutingu nakreslil mapku lokace a sepsal si krátkou mikropovídku, aby se ve videu dělo i něco lehce narativního, co sedí do loru universa (stejně tak to děláme i ve Witcher Stories 🙂 ) . Na základě toho jsem si pak sepsal technickej scénář (což ve WS neděláme a nechápu, jak bez toho kluci fungujou 😀 )
Cíl byl trochu rozšířit situaci “Jak Mengsk ke svému Xel’Nagskýmu monolytu přišel”, protože ve hře se ten artefakt objevil tak trochu z ničeho nic a nikde nebylo vysvětlený, jak se u něj objevil. Až doteď 3:-) .
Asi rok mi trvalo, než jsem nám domluvil natáčení v Galactic Pioneers od MindMazu.
Mimochodem je to ve všech ohledech asi nejlepší únikovka, kterou si můžete zahrát. Ať už herním konceptem, anebo (pro nás zvlášť důležitým) vizuálním designem. Chtěl bych moc poděkovat vedení, že nás tu nechali natáčet. Je klika, že Andrász má taky rád StarCraft. 🙂 Mimochodem i díky tomu je Verča průvodkyní únikovky Magic Mirrors, páč jsme na základě tohohle projektu navázali s MindMazem spolupráci a já jim k týhle únikovce dělal všechny video vizuály 🙂 .
Od začátku mi bylo jasný, že u natáčení chci mít Michala „Lemminga“ Káru. Už jsme spolu točili dva filmy, který Michal režíroval, a pár dalších videí, kde jsem dělal buď DOP nebo nějak přicmrndával. Já jsem mu zase helperoval na pár photoshootech. Čili už taknějak víme, co jeden od druhýho čekat. Navíc umí úplně skvěle pracovat se světlem, což bylo v tomhle projektu klíčový.
Asistenta režie a obecnou podporu nám dělal skvělý Filip Majerech, mimo jiné i proto, že je dobrý mít na place alespoň jednoho člověka, kterej má reálně formální vzdělání k tomu, co se chystáte dělat 🙂 . Zároveň je taky dostatečně šikovnej a kreativní na to, aby zvládnul, vymyslel a zrealizoval 3D mapu pro hologram.
Čimž se dostávám k asi největšímu zádrhelu a tim je VFX. Jeden z důvodů, proč jsem se do podobný taškařice pustil bylo rozšířit si obzory a naučit se trochu v Blenderu. Žel jak má člověk rodinu, práci a hypotéku, tak na to prostě nebyla síla a po nějaký době jsem si musel přiznat, že to prostě nedám. Naštěstí se znám s bezva partou z fsfilmfanproduction , která točí svoje StarTrekový filmečky, jsou neskutečně šikovný a nadšený a Rasťa Švarba se těch největší VFX shotů ujal více než se ctí a vyrobil je lepší, než jsem si vůbec mohl přát. Kdo máte rádi Battlestar Galacticu nebo Firefly, budete jeho práci s kamerou taky milovat 🙂 .
Překvapivě nejtěžší bylo splašit 3D model science vesselu, zerglingů je plnej internet :P.
Finální zádrhel byly uživatelský rozraní nátepníkovýho počítače. Tam jsem si řikal, že to přece nemůže bejt těžký si 2D asset vyrobit svépomocí.
…abych po pár večerech prozíranejch na práznej projekt ve Photoshopu přilez s prosíkem za Petrem „Ericem“ Hofmannem. Kterej k tomu přišel uplně jako slepej k houslím, nicméně jsem moc rád, že si na nás udělal čas a vyrobil nám krutopřísný GUI i s animacema, který už jsem si na pár místech přiohnul, aby mi fungoval tak, jak jsem potřeboval.
Trochu pruda byl colorgrading, protože z nějakýho důvodu mi asi 90% všech záběrů brala kamera svítící části zbroje napůl modře a napůl zeleně. V první fázi jsem teda musel všechno vymaskovat a selektivním barvením dobarvit tak, aby všechno mělo správnej odstín. A pak už jenom trochu odšumoval, doostřoval a pohrál si s kontrastem. S Lemmingem jsme scény naštěstí nasvítili tak, že to vypadalo celkem fajně už od začátku.
Trochu jsem válčil s compositingem zerga. Sice jsem ho dal do tmy a mimo ostrost (to jsem okoukal od Filipa z WS), ale i tak ho narvat do scény způsobem, aby vypadal aspoň trochu přirozeně, byla dost výzva.
Velmi zajímavá zkušenost byl sound design. Zvuk na place nevznikl žádnej a bylo potřeba ho vyrobit kompletně v postprodukci. Už chápu Skymaxovy stesky při zvučení Wičrstorek. Nakoupil jsem kvůli tomu několik zvukovejch bank a oproti střihu jsem v tom nechal zhruba desetinásobek času. Ale byla to zajímavá zkušenost, kterou teď dost často využívám i třeba při tvorbě herních trailerů.
Kol a kolem jsem moc rád, že celej tenhle projekt proběhl. Byla ho zábava dělat, rozšířil jsem si obzory, poznal několik báječnejch lidí. Zároveň jsem rád, že to mám konečně zkrku 😀 a že se nám to nakonec podařilo dotáhnout do zdárnýho konce. Přiznám se, že jsem místama už trochu ztrácel naděje.
Díky všem, bylo mi ctí a potěšením!